仮メンターたちと海外留学談義①

こんばんは!ゲンさんです!

 

さて、今日は仮メンターの方たちをサポートさせていただきました!何個かエラーを解決することができて少しは役に立てたかなと思います。

 

今回の仮メンターは優秀な方がとても多いなと感じました。頼もしい限りです!

 

今日の休憩時間にみんなで話していたのが海外留学についてです。僕たちはプログラミングをやっている集団のせいかAIを勉強してみたい人とかが結構いるんですよね。

 

そこで話していたのが、やっぱりアメリカで勉強したいということでした。でも、やっぱりお金のこととか、英語力のこととかで心配事がたくさんですよね!

 

【ぶっちゃけ英語ってどうなのよ!?】

僕自身もアメリカの大学や大学院で勉強してみたいという気持ちが強くあるので色々調べたりはしましたね。

 

去年の夏にUCLAに6週間お邪魔させていただいたときに感じた事なのですが、

 

日常会話は中学生の英語で十分というのは、本当です。日常会話は本当に簡単です。

 

しかし、アカデミックな内容になり専門用語などが多くなってくるとディスカッションとかがすごく大変なんだろうなと思いました。

 

TOEFLで81点以上が求められるのもわかりますね…

 

なんとかこの壁を越えたいと思います!

 

Good evening, guys! This is GENsan!

 

Today, I supported pre-mentors. I solved some errors, so I think I could help them little bit!

 

They are really intelligent and diligent! I think they can pass the exam. For sure!

 

When we took a rest, we discussed studying abroad. We are studying programing ,

so we think we want to study AI or something about computer science. However,

we all said we want to study in America, not in Japan! Because American university and master school is really great!

They said “how much will it cost?”, “How many grade should I take in TOEFL?”.

There are many questions!

 

[ In fact, how is the English? ]

I also want to study in America, so I searched about it.

 

Last summer, I went to UCLA for 6 weeks.

 

I felt that Japanese junior high school English is enough to live in America! lol

 

However, if you want to study on America, it’s not enough. Because you should take part in discussion and tell your opinion by using terms. I think it’s really hard to do them.

 

I can understand why American university require more than 81 in TOEFL

 

But, I can do it!